יחסי ציבור בעידן של שפע ערוצי תקשורת

מנהלים צריכים לשאול את עצמם:

איפה הארגון שלנו נמצא היום מבחינת יחסי הציבור שלו?

האם הפעילות השיווקית שלנו באמת פונה לקהלים הנכונים באפיקים הנכונים?

האם השפה, המסרים והמיתוג אכן מותאמים לארגון שלנו?

מי הם קהלי היעד שלנו והיכן הם נמצאים?

האם אחנו מגיעים לכל הקהלים (או לפחות לרובם) ומעבירים אליהם את המסרים שלנו?

 

הזירה העסקית היום מייצרת אפשרויות רבות לצד אתגרים רבים. מחד מגוון של ערוצי שיווק ופרסום חלקם אף חינמיים ומאידך ריבוי הכלים מצריך ריבוי יכולות ונותני שירות.

כל ארגון או עסק שרוצה להגיע לקהלי היעד שלו ולייצר תדמית נכונה צריך לפנות אליו באפיקים נרחבים. אם בעבר היה נהוג לפנות לכלי התקשורת המסורתיים (עיתון, רדיו טלוויזיה או אתר אינטרנט ) הרי היום הקהלים נמצאים בצורה נגישה ומיידית במקומות רבים והם רק הולכים ומתרבים.

אם בעבר מדורת השבט הייתה בשעה 21:00 מול החדשות של רשות השידור ב 100% צפיה הרי שהיום הצופים מתחלקים בערוצים רבים בתקשורת המסורתית ובעוד עשרות "כלי תקשורת", רשתות חברתיות שבהם הציבור מקבל את מה שמעניין אותו והציבור הזה הוא קהל היעד של כל גוף.

ריבוי האפשרויות מייצר גם תחרות קשוחה וקושי לייצר בולטות בפלטפורמות השונות. אין זה מספיק לייצר תוכן טוב או לקדם תוכן באופן ממומן. כדי לבלוט חייבים לייצר פניה מדויקת ללקוח, באמצעות הכלים המדויקים, תוך שימוש בשפה המתאימה ובביצוע מקצועי.

יחסי ציבור מוגדרים כשיח של הארגון עם קהלי היעד שלו. הלקוחות היום הם אדישים ובררנים יותר ורוצים לקבל את המסרים ואת השרות בדרך, במינון ובכלים הנוחים להם. על כן, יש לתת לפרסום את המענה הנדרש במגוון כלים ושפות כאשר המסרים חייבים להיות מותאמים לכולם ולשרת את הארגון אל מול קהלי היעד שלו.

קהלי היעד הופכים גם הם מגוונים, אם בעבר נהגו לראות רק בצרכנים קהלי יעד הרי שהיום כבר ברור שקהלי יעד הם גם הבעלים, גם הספקים של הארגון, גם העמיתים שלו, גם מקבלי ההחלטות (ברמה הציבורית פוליטית), גם העובדים ואפילו המתחרים.

אם בעבר היה נהוג לחלק את עבודת השיווק דרך משרדים שונים – משרד יחסי ציבור, משרד פרסום וסוכנות דיגיטל הרי שכיום ברור שלא ניתן להשתמש רק בדרך שיווק אחת כי הקהלים נמצאים בכלל הפלטפורמות. לכן משרדי יח"צ או סוכנויות דיגיטל מחויבים להכיר זה את שירותיו של זה ולעבוד בסנכרון מעולה או להתאחד בכדי לתת שירות מדויק המשלים זה את זה ומדבר בשפה אחידה.

משרד יח"צ כיום חייב לתת ללקוח מענה מקיף הן בתקשורת המסורתית והן בכלי התקשורת החדשה, הוא חייב לתת מענה גרפי מקצועי לכלל החומרים השיווקיים בהתאם לשפה המיתוגית של הארגון ולספק תכנים איכותיים באמצעות צילום סרטונים המשלימים את השיווק בפלטפורמות השונות.

משרד יח"צ בימינו צריך לנגן על המתח שבין התקשורת המסורתית לזו החדשנית, ככלים משלימים, תוך שליטה מלאה בכל המיתרים.
ומעל הכל, משרד יח"צ חייב להיות בעל ראיה אסטרטגית, כזה המבין את ההשלכות של מסרים בכלים השונים על התמונה הכוללת. הוא צריך ליזום מהלכים, ליצור פרובוקציות, לנהל משברים, להבין את משמעותו של משבר (האם הוא אמיתי וגדול או שהוא גל קטן שיעבור). להקים קמפיינים באמצעות טרגוט מדוייק של קהלי היעד ופניה ישירה אליהם על ידי מסרים מניעים לפעולה. כל זאת תוך חיבור מתמיד ל
DNA הארגוני ולסדר היום של הארגון.

 

מוזמנים לקבל חוות דעת נוספת מהמומחים 

"אם אתה לא שם אתה לא קיים" – יחסי ציבור בעידן של שפע ערוצי תקשורת

גלילה לראש העמוד