PR ל-HR

למרות הקורונה ולמרות האבטלה שעדיין גבוהה, ביחס לאבטלה טרום הקורונה, מעסיקים רבים עדיין מתקשים לגייס עובדים. ייתכן ומדובר בהשפעה של הקורונה וייתכן שמדובר בגורמים נוספים אבל עובדתית מעסיקים רבים מתקשים בגיוס עובדים.

בתחום ההיי-טק הנושא בולט שבעתיים וישנן כבר מספר חברות שהחלו בקמפיין פרסומי בטלוויזיה לגיוס עובדים בעלות משוערת של עשרות ואולי מאות אלפי שקלים.

על אף שמעסיקים רבים משקיעים הון במתן צ'ופרים לעובדים כמו הטבות "חבר מביא חבר", מתן אופציות, ימי גיבוש וכיף והטבות שכר בדרכים שונות, עדיין יש להן קושי בגיוס עובדים.

מה מחפשים העובדים הצעירים?

העובדים הצעירים מחפשים במקום עבודה לא רק פרנסה אלא גם מקום שניתן להזדהות עם הערכים שלו, מקום שניתן להיות גאים בהיות העובד "חלק מהמשפחה" מקום שייתן ערך מוסף. לכן לשמו הטוב או הרע של מקום העבודה יש חשיבות רבה בעיני חלק גדול מהעובדים היום, דבר המצריך  יחסי ציבור למחלקת ה-HR.

בפועל, כחלק מקהלי היעד של הארגון, מצטרפים קהלים נוספים: העובדים, העובדים הפוטנציאליים, בני משפחותיהם והמעגלים סביבם המשפיעים על החלטתם לבחור במקום עבודה כזה או אחר.

כיצד לעשות PR ל-HR?

כמו בכל מקרה של יחסי ציבור גם כאן לא ניתן לספר סיפור אם אין ממש מאחוריו ולכן יש צורך במהלכים אמיתיים של הטבות לעובדים ומתן תמריצים, זאת לצד יחסי עבודה טובים, הערכה ויחס הולם והוגן לעובדים.

לאחר שיש סיפור אמיתי, מגיע המקום של ה-PR לחשוף אותו, את ההטבות, את מערכת היחסים בין המעסיק לעובדים ובינם לבין עצמם ועד כמה טוב לעבוד בחברה.

מדובר בשירות לא יקר וביחס עלות תועלת גבוה המאפשר להגיע לקהלי יעד משמעותיים ובעיקר מהווה כלי נוסף בארגז הכלים של מנהלי משאבי אנוש לגיוס כ"א איכותי ומחויב.

גלילה לראש העמוד