כל מנהל שעבר או שליוה תהליך של מיזוג או רכישה, מבין כי לצד ההשלכות הפיננסיות כגון השפעת מיסוי לגורם האנושי יש משמעות רבה להצלחת או אי הצלחת התהליך.
אם מישהו חושב כי הודעה לעובדים בזמן הרמת כוסית המסורתית תוך השמעת סיסמאות כמו: "צמיחה לגבהים חדשים" ו"התייעלות שתסייע לשני הצדדים " היא מספקת, הוא טועה ושם בסימן שאלה גדול את התהליך כולו.
מהשחקנים הללו ואחרים אנו מבינים כי יש לבחון בצורה מדוקדקת את הדרך בה מודיעים על קבלת החלטות בתחום. יועץ תקשורת יוכל למפות את כלל בעלי האינטרסים ולהעביר להם מידע מדויק ובונה אמון כזה שירתום אותם לתהליך .
אמנם יש מקומות בהם יש איסור חוקי לדבר על הנושא עד פירסומו, אבל אין זה אומר שאי אפשר להתארגן מראש- לבנות תיבת מסרים, להכין את כלל הדיווחים, לנסח את הנאום לעובדים ואולי גם מכתבים אישיים, להרגיע את החששות גם אם אינם נשאלים באופן יישיר , לנסח נכון את המכתב לספקים (כי לא היינו רוצים שהם ילמדו על הארוע מהתקשורת ) ולקבוע למי מתקשרים באופן אישי ומעדכנים אותו על המהלך .
גם בהודעה לעיתונות חשוב וראוי לתת מענה לשאלות (גם אם לא נשאלו ) , לחשוב על כל מי שאנו זקוקים להשתתפותו במהלך, כי כאמור מהלך של מיזוג שצובר מתנגדים עשוי שלא להצליח או להצליח הרבה פחות מהמצופה.
בניה ועיצוב אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע״מ